TINEstafetten

2025

Gjennomføringsplan

- Kun til internt bruk!

Takk for at du ønsker å bidra å jobbe dugnad på gjennomføringen av TINEstafetten 2025 på Knarvik stadion!

TINEstafetten arrangeres av Norges Friidrettsforbund og TINE, der målet er å fremme fysisk aktivitet og breddeidrett blant barn og unge. Hvert år deltar over 100 000 ungdommer mellom 6.-9. trinn, fordelt på rundt 300 arrangementer, for å dele løpeglede og drive med idrett i skolen. Stafetten har eksistert siden 1993.

 

KnarvikMila vil tirsdag 6. mai 2025 være teknisk arrangør for TINEStafetten på Knarvik stadion med 93 lag og nærmere 1000 deltakere.

 

Denne gjennomføringen gjøres sammen med en lang rekke av dere frivillige som bidrar med dugnadsinnsats.

Viktige telefonnummer:

Akutt helsehjelp - 113

Tidtaker John Flatøy -  47023334

Speaker Ronny Borgen Hansen - 97757909

Vaktplan

Nedenfor finner du en oversikt over hvilken vakt du er satt opp på, når det er oppmøte og når det er forventet avslutning. Det kan blir endringer både på hvilke arbeidsoppgaver du får og når det blir avslutning, men dette er behovet slik vi ser det nå.

 

Gjennomføringsplan

I gjennomføringsplanen nederst på siden vil du i utgangspunktet kun se overskriftene.

 

Hvis du ønsker å se hva hvilke arbeidsoppgaver som inngår i hver del, klikker du på pilen til høyre for å se mer av innholdet.

Kart

Nedenfor finnes kartet over Knarvik stadion denne dagen.

 

Vi har 4 hovedområder som er i bruk:

 

1. Kunstgressbanen

Venteområde, oppvarming og oppstillingsområde før stafett

 

2. Knarvik stadion

Gjennomføring av stafettene

 

3. Tribunen

Område for tilskuerne før og etter egen stafettdeltakelse

 

4. Nordhordlandshallen

Garderober og toaletter.

 

 

Forberedelser mandag

Forberedelser, mandag 5. mai

Brekkeløypas venner ornder alt nødvendig utstyr til på lageret vårt, mandag 5. mai kl. 1000.

 

Rigging av seil på stadion blir også gjennomført denne dagen.

 

Klargjøring tirsdag morgen

Rigging av venteområde på kunstgressbanen

Venteområdet på kunstgressbanen rigges/skiltes med dedikerte venteområder pr. skole og oppstillingsområde før innmarsj.

 

Oppstillingsområdet før innmarsj rigges med 2 stk. 6m telt + henvisningsskilt + Soundboks.

Rigging av vekslingsfelt på Knarvik stadion

Vekslingsfelt på begge sider av banen klargjøres med skilting for venteområde utenfor portene og venteomåde pr. etappe inne på banen.

 

Skiltene er klare og finnes på lageret vårt.

Transport

Skolene ordner selv med transport til og fra Knarvik stadion.

Utdeling av startnummer og T-skjorter

Utdeling av startnummer, tidsskjema og T-skjorter i sekretariatet på FIL AKS-77-kontoret fra kl. 0915.

 

Stafettgjennomføring

09:55 Opning av Tinestafetten

10:00 Start 6. klasse heat 1

10:15 Start 6. klasse heat 2

10:30 Start 7. klasse heat 1

10:45 Start 7. klasse heat 2

11:00 Start Open klasse heat 1 (Barneskule)

11:15 Start 8. klasse heat 1

11:30 Start 9. klasse heat 1

11:45 Start Open klasse heat 1 (Ungdomsskule)

Oppstilling før innmarsj

Lagene som skal løpe stafett har oppstilling i oppstillingsområdet på kunstgressbanen 15 min før egen etappe.

 

Det er to oppstillingstelt, et for etappene 1, 3, 5 og 7 og et for etappene 2,4,6 og 8.

 

Oppstillingsansvarlig roper opp deltakerne med eget lite lydanlegg.

Innmarsj

Lagene har innmarsj fra oppstillingsfeltet på kunstgressbanen 10 min før start på stafetten. Innmarsjen ledes av frivillige med egne skilt.

 

Det er to ulike innmarsjer:

 

- De som skal løpe etappene 1, 3, 5 og 7 ledes til startområdet foran NBK-bygget

- De som skal løpe etappene 2, 4, 6 og 8 ledes til startområde ved Nordhordlandshallen.

Oppstilling ved vekslingsfelt

Ved ankomst vekslingsområdene på hver side av banen, samles alle som skal løpe utenfor gjerdet for å vente til stadion er klar. Dette området merkes med egne skilt "venteområde".

 

Når stadion er klar for neste stafettgjennomføring, føres de som skal løpe etappe 1 til startstreken og de som skal løpe etappe 2 til vekslingsfeltet på stadion. Alle andre fra etappe 3-8 skal samles i egne områder langs gjerdet på stadion.

 

Disse områdene er merket med hver etappe, 3, 5 og 7 ved NBK-bygget og 4, 6 og 8 ved Nordhordlandshallen,

Stafettgjennomføring 

Stafettpinner deles ut og lagene fordeles på startstreken (1. etappe) og i vekslingsområdet (2. etappe).

 

Alle andre deltakere holdes vekke fra området og plasseres i oppstillingsfeltene langs gjerdet.

 

Starter skyter med startpistolen for å starte stafetten når dette er avklart med tidtaker.

 

Vekslingsfeltansvarlige sørger for at løpere til neste etappe stiller seg i vekslingsfeltet og er klar til å overta stafettpinnen.

 

Etter 8 etapper klargjøres resultatene med rekkefølge og sluttid.

 

Stafettpinner samles inn igjen og alle som har løpt vises vei ut av stadion for å klargjøre banen til neste stafett.

Etter gjennomført stafett

Etter gjennomført stafett henvises alle deltakere til å samle seg på tribunen eller på venteområdet på kunstgressbanen.

 

Vertskap på tribunen

Vertskap på tribunen

Hovedoppgavene til vertskap på tribunen er å sørge for ro og orden og for å gi beskjed om å rydde opp etter seg, slik at tribunen forlates ren og ryddig.

 

Garderober og toaletter

Garderober og toaletter i Nordhordlandshallen

Det er åpent i Nordhordlandshallen via sideinngangen mot øst, med direkte tilgang til garderober og toaletter. Disse kan benyttes av deltakerne og vi har vakthold for å sørge for ro og orden.

 

Det kan være varierende behov for oppfølging av garderober og toaletter, så vakten kan delvis gjennomføres utenfor hallen, f.eks. i området ved vekslingsfeltet på stadion.

 

Det er avtalt med Alver kommune v/ Jan Gunnar Hovden at dørene er åpen fra kl. 0800 til kl. 1300.

 

Opprydning

Opprydning

Etter gjennomført arrangement ber vi alle frivillige om å være igjen for å bidra til opprydning.

 

Alt materiell skal føres tilbake til lageret vårt i den blå rubbhallen.

 

Vi ber også alle om å ta en sjekk at områdene rundt stadion for boss, gjenglemte klær/sko el.  eller materiell som har vært brukt i gjennomføringen.

 

Bilder fra Knarvik stadion

Previous Next
{:lang_general_banner_cookie_disclaimer}
{:lang_general_banner_cookie_cookie} {:lang_general_banner_kartra_cookie}
{:lang_general_banner_cookie_privacy}
{:lang_general_powered_by} KARTRA